15 Temmuz 2010 Perşembe

maradona good , pele better , george BEST !!!


İzleyenleriniz vardır. Bu aralar NTVSpor'da "Futbolun 50 Harikası" adı altında belgesel yayınlanıyor. Her gün yeni bir efsane. Malesef bu aralar izleme fırsatım olmuyor ama eve dönünce netten ya da programları kaydetme imkanı olan arkadaşlarım sayesinde izleme fırsatı bulacağım.

Neyse dün ayrı bir efsane George Best'i konu alan program varmış. İzleyemedim ama netten eski maç görüntülerini izleyip ve birkaç özlü sözlerini okuyarak kendimce yad ettim dünyanın gelmiş geçmiş en iyi futbolcularından birini.

Aşağıdaki sözleri birçoğunuz muhtemelen duymuşsunuzdur. Toplu halde bulunsun istedim ve George Best hakkında bilgisi olmayan arkadaşlar için küçük bir derleme olmuş olur...

"eğer bana üç kişiyi çalımlayıp 30 yarddan liverpool'a nefis bir gol atıp tribünleri ayağa kaldırmak mı, dünya güzelini yatağa atmak mı diye sorsanız karar vermesi çok zor olurdu. şanslı biri olarak her ikisini de yaptım. ama birini 50 bin kişinin gözleri önünde"

"i used to go missing a lot...miss canada, miss united kingdom, miss world..."
"i've stopped drinking, but only while i'm asleep."
"in 1969 i gave up women and alcohol.it was the worst 20 minutes of my life."
"pelé called me the greatest footballer in the world.that is the ultimate salute to my life."
"i went from el beatle to el vino in three short years."
"i spent 90% of my money on women, drink and fast cars. the rest i wasted."
"if i had been born ugly, you would never have heard of pelé."

bbc muhabiri best'e sorar:
-bir maçtan once en erken ne zaman sex yaptın?
-galiba devre arasında yaptığım maça daha yakın bir zamandaydı...

kendisini paul gascoigne ile kıyaslayanlara;
"they say paul gascoigne is the new george best but has he shagged three miss worlds?"

alkol, gece hayatı, kadınlardan müteşekkil düzensiz bir yaşam şekli neticesinde genç yaşta futbolu bırakmak zorunda kalan george best'le esquire dergisi muhabiri söyleşi yapmakta:
muhabir: geriye dönüp baktığınızda hayatınızla ilgili değiştirmek istediğiniz bir şey var mı?
best: 1971'de chelsea'ya karşı bir penaltı kullanmıştım, peter bonetti lanet olası herif topu çeldi. diğer tarafa vurmuş olmayı isterdim...

"hayatımdaki her şeyi çalımladım, alkol hariç"

george best

2 yorum / sen de yaz !:

Great White 15 Temmuz 2010 14:04  

Kendine has yeteneklerinin yanısıra 70 li yıllardaki biribirinden mütevazi tipteki onca Süleyman Turan modeli futbolcunun arasında Tarık Akan konseptiyle sivrilmesi haricinde bence biraz fazlaca abartılan bir oyuncu George Best..

Yani oynadığı kısa sürede dünyadaki en muhteşem maç performanslarını dahi göstermiş olsa kariyeri daha 26 lı yaşlarda gerisin geri giden rahmetli bana biraz Beckham' ı çağrıştırıyor doğrusu..

denizkent 15 Temmuz 2010 14:56  

zaten 22 yasinda kariyeri bitti.su anlamda bitti ; her seyi yaptik dediler. Alkol ve umursamaz hayat bakisi yuzunden daha ilerleyemedi.

Beckham karsilastirilmasi ise cok yapildi ama o donemi yasayanlar ve beckham'i da izleme sansi bulan o kusaklar kesinlikle buna siddetle karsi cikiyor.

ve bence kuzey irlanda yerine ingiliz olsa simdi futbolu ve sozleriyle efsane olmak yerine dunyanin acik ara bir numarasi olacagini dusunuyorum. cruyff , best , pele , maradona gibi isimleri izleyebilmis olan yasca buyuklere az gipta etmiyor degilim

Best'in futbolunun yani sira zekasi asil cok insani cekiyor. Cruyff'a bacak arasi atip tribunlere donmesi, Gazza'ya iq'su hakkinda soyledikleri derken liste uzar. Bu adam gercekten bir acayipmis

ÜST TARAFA DÖN