20 Haziran 2011 Pazartesi

Furkan Galatasaray'da Mı ?

Son dakika haberi geldi o yüzden buraya küçük bir düzeltme yapıyorum. Kesinleşmedi demiştim transfer Nazım Torbaoğlu : " Galatasaray ile belli bir noktaya gelmedik, kulübün menfaatleri doğrultusunda görüşmelerimizi sürdüreceğiz şeklinde konuşmuş. Yani Furkan şu an hala bizde.

Bugün bu talihsiz haber ile uyandım ve konu hakkında çok bilgim olmasa da içimden gelen bir iki paragraf bir şeyler karalayayım dedim. Furkan'ın bu takımla ilişkisi yaklaşık 15-20 gündür konuşuluyordu zaten tribünle. Bazıları gitti dediler, bazıları gitmek istemiyor dedi, bazıları anlaşma yapıldı Furkan istiyor gidecek dendi. Burada bana kalırsa Furkan'dan daha ziyade tartışılması gereken konu Karşıyaka'nın spor kulübü olma yolundan yavaş yavaş Futbol kulübü olma durumuna kayması olmalıdır.

Bu sene süperlig olmaması gibi bir durum düşünemiyoruz biz. Evet, yönetimimizde düşünüyor bunu. Ancak bizim sadece futbol değil, basketbol, voleybol ve başka branşlarda da olduğumuz unutlmaya başlandı. İşimiz gücümüz sadece futbol olmaya başlıyor yavaş yavaş. Ve bunun sonucunda bugün Furkan gibi bir yıldızı Galatasaraya satmış olduk. Bu durumdan kimsenin karlı çıktığını düşünmüyorum. Galatasaray'dan 3 futbolcu alacakmışız, bu 3 futbolcununda bize katkısı en fazla %4-5 oranında olacaktır. İşe yaramayan 3 adama malesef Furkanı verdik bugün. Bu transferden sonra artık süperlige çıkmama gibi bir şansımız kalmadı, eğer çıkamazsan gelecek 5 sene boyunca toparlanamayacağımız kötü bir duruma düşeceğiz malesef.

Gelelim Furkan'a. Furkan Galatasaray'a gitmekle büyük hata yaptı fakat bu işte yönetimin de payı olduğunu düşünüyorum. Furkan Karşıyakalı bir basketbolcu olmasının yanı sıra NBA draftlarına katılacak Milli bir basketbolcumuzdu. Fakat bu sene ayağında oluşan sorundan sonra performansı çok düşmüştü. 0 sayıyla tamamladığı maçlar vardı. Bu durumu aşabilmesinin tek sebebi çok fazla dakika alıp eski performansına dönmesiyle alakalı. Fakat bugün Furkan Galatasaray'ı seçerek biz de oynayıp alkış alacağı dakikalar yerine Galatasaray benchinde rotasyonunu bekleyip alacağı 2-3 dakikalık oyunu seçti. Furkan malesef artık önü açık olmayan bir oyuncu. İstanbul takımlarının benchlerinde nasıl yıldız oyuncuların söndüğüne şahit olduk. Malesef Furkan'da bunu seçti. Galatasaray benchinde rotasyonunu bekleyen 2-3 dakika süre alan bir oyuncu olacak.

Furkan'ın ayağı sakatlandığında 5.000 kişi salonda Furkan için ağladı. Keşke hiç maça çıkmasaydık 50-60 sayı fark yeseydikte Furkan'a bir şey olmasaydı dedik. Furkan, Galatasaray camiasında 5.000 taraftar senin için ağlayacak mı sence ? Ya da o tribünlerde 5.000 kişiyi hiç aynı anda görebileceğini düşünüyor musun ? Kusura bakmayın, oyunu yanlış oynadık. Bütün camia olarak yanlış oynadık. Geleceği parlak milli oyuncumuzu, 2.ligde top oynayacak basit bir basketbolcu haline çevirdik.

Daha resmi olarak satılmadı, haberi gelmedi en azından. Sadece satıldıktan sonra yazacağıma şimdi yazayım dedim ben satılmayacağına inanmıyorum bana göre bu transfer çoktan bitti.

7 yorum / sen de yaz !:

Burak Eren 20 Haziran 2011 15:36  

Bench olayından ziyade bu adam mutlaka NBA'e gidecek 1-2 sezon içerisinde. Galatasaray'ın ise yaptığı yatırıma bakarsak sanki geleceği kurtarmak adına.

Asıl mevzu şu, Furkan karşılığında yine bir futbol hamlesi mi geliyor? Serdar Eylik, Semih Kaya ve Erhan Şentürk'ün kiralık KSK'ye geleceği söyleniyor...

Anıl 20 Haziran 2011 15:42  

Furkan şu anda NBA Draftlarına girse seçilmesi çok çok düşük ihtimal malesef. NBA'de artık dış şut kullanmayan pivotlar malesef hiç tercih edilmiyor, Furkan bir kere bu yönden zayıf. Fiziki olarakta, mesela bir Dwight Howard karşısında Furkan'a baktığımızda yetersiz kalıyor.

Evet şu an konuşulan o 3 isim fakat bu 3 isim bizi süper lige çıkaracak 3 isim falan değil. Senelerdir basketbol şubesinden kısılan parayla futbolcu aldık hep sonuç aynı malesef.

Bu transferden en zararlı çıkacak kişi Furkan olacak bence. Küçük ihtimal de olsa NBA'de oynayacak milli bir oyuncu olabilecekken Galatasaray benchinde rotasyon bekleyen bir oyuncu olacak.

Burak Eren 20 Haziran 2011 15:47  

Bence aksine Oktay Mahmuti gibi bir üstadın elinde çok daha iyi bir noktaya gelecek. Galatasaray, 2 yıldır bir sporcuyu bu kadar ısrarla istiyorsa mutlaka vardır bildiği. Furkan ve Galatasaray için hayırlı olsun.

Anıl 20 Haziran 2011 15:49  

Bu transfer gerçekleşirse izleyip görmekten başka bir çaremiz yok zaten, bakacağız durumu ne olacak.

Ahmet Bağcı 20 Haziran 2011 15:50  

kusura bakma furkan ama senin için ağlayacak 5.000 kişi galatasarayda yok. yazık furkan yazık.

Kubilay Aslankaya 20 Haziran 2011 15:55  

Furkan'ın galatasaraya gitmesi çok çok saçma. Çünkü bizim basketbol da galatasaraydan ne eksiğimiz var, sadece onlar gelecek sezon euroleague de oynayacaklar ve Furkan kendini avrupaya tanıtacak, demek istediğim şu; Karşıyaka'dayken nba draftlarına seçilmişssin sen daha ne istiyosun ki.
Kal burda yönetimin de büyük desteğiyle gelecek sezon önemli yerlere gelelim birlikte, ve sende bir kez daha taraftarlar tarafından 'helal olsun' dedirt kendine..

Burak Eren 20 Haziran 2011 15:55  

Bedavaya gelmiyor ama Furkan. KSK de iki yıldır ısrarla satmıyordu zaten. İstedikleri teklifi aldılar sanırım. Bir de şu var Galatasaray her sene üzerine koyarak ilerliyor, basketbolda da artık tek hedefin şampiyonluk olduğu, Eurolegue'nin konuşulduğu bir ortam var. Herkes ister bu tip takımlarda oynamak.

Ama sizin de 100. yıl sanırım, bu yüzden önemli şeyler düşünülüyor.

Bence de bekleyip görelim ama ben GS, KSK ve Furkan açısından hayırlı bir anlaşma olduğunu düşünüyorum.

ÜST TARAFA DÖN