12 Eylül 2011 Pazartesi

İlk Hafta Sınıfta Kaldık

Bugün oynanan Adanaspor maçı ile ilgili pek heveslice bir şeyler yazmayı istiyordum fakat bugünkü maçtan sonra ne hevesim kaldı, ne de yazma isteğim. Bu maç ilk maç, daha yorumlamak çok yanlış evet katılıyorum fakat ben galipte gelsek, mağlupta gelsek, berabere de kalsak bu yazdığım şeylerin aynısını yazacaktım zaten. Çünkü bugün sorun skor falan değildi, bugün sorun tamamiyle takım ve teknik kadroydu.

Bir kere bana göre Reha Kapsal bugün çok yanlış oynadı. Takımı daha maçta ilk defa tanıyor evet ama bariz büyük hatalar yaptı. Oyuncu değişikliği hataları çok fazlaydı bir kere. Erdi ve Adiyiah'ı çıkarmak hiç akıl karı değildi. Hem de en kritik dakikalarda yeniliyorken böyle bir değişikliğe gerek yoktu. Taha çok çalışıyor, savaşıyor, top kapıyor evet ama olmuyor işte. 4. sezonu bu sene Taha'nın ve malesef hala aynı taha. Olmuyor, yapamıyor bunu anlamak bu kadar zor değildir umarım. Taha'nın oyuncu değişikliğine gidilmesi yerine o, bugün bir ara kaptan oldu takımda. Evet, kaptan olabilecek özelliklere sahip fakat saha da oynayabilecek özelliklere sahip değil malesef. Adiyiah'tan her zaman korkuyordum. Bu ligin topçusu olamayacak kadar fiziksiz malesef. Fakat bugün oynadığı top ile bana biraz olsun yanlış düşündüğümü anlattı. Çok güzel paslar çıkardı, akıllı çalımlar attı. Her şeyden önce Barış Ermiş gibi gereksiz çalımlara girmedi, futbol oynadı. Fakat dakika 55-60 civarlarında Reha hoca'nın değişikliği ile yerine Ferdi girdi. Kaleci Necati'ye malesef diyecek bir şey bulamıyorum. Çok heyecanlı. Muhteşem hatalar yaptı ve bana göre iki golde de suçlu Necati. En son açık tribüne bir hareket yapar gibi oldu, yakışmadı kendisine. Bugünkü kadar kötü kaleciliğe kim olsa tepki alırdı, biraz anlayış göstermeli. Yerden gelen topları bile doğru düzgün tutamadı hiç. Bir an önce yeni bir kaleci şart.

Ve bana göre en büyük hatamız. Takım gereksiz yere paslaşıyor. Maç boyunca kaleye bir tek şutumuz yok. Evet biraz abartı olabilir ama ciddi anlamda tek şutumuz yok kaleye. Bir kaç ite kaka topu kaleye göndermemizin dışında doğru düzgün bir şutumuz yok. Sadece paslaşıyoruz. Gereksiz yere o kadar fazla pas yapıyoruz ki, topu kaleye yollamayı unutuyoruz. Sanırım Reha Hoca biraz Barcelona taktiğini benimsemiş fakat bizim ne defansımız ne kalecimiz Barcelona defansı, kalecisi kadar güven verici durumda değil. Bunu atlayarak bu kadar çok pas yapmak, daha doğrusu pas yapmış olmak için pas yapmak gereksiz bana göre. Bir an önce ileriye top oynayabilen, akıllı pas yapabilen, kaleyi gördüğü anda çok güzel şutlar çekebilen bir takım haline gelmemiz lazım. Bu sorunu bir an önce halletmeliyiz. Bu taktik bizim takım için geçerli olamayacak bir taktik bugün bunu anladık.

Bu kadar olumsuz eleştiriden sonra son bir cümleyle bu yazıya noktayı koymak istiyorum. Ne olursa olsun bu takım güven verebilen bir takım. Bu takım başaracak kapasiteye sahip sadece akıllı oyunla bunu başarmamız işten değil. Biraz daha çalışma ve biraz daha takımın birbirini tanımasıyla bu takımın oyuncularının  yapamayacağı şey yok. Kapsal'ın maç sonu söylediği sözler ise içimizi biraz olsun rahatlattı aslında. Kapsal, maç sonu " Dünyada 102 puan alarak şampiyon olan var mı? Taraftarlarımızın bazılarının da sağduyulu olması gerekir. Bir başarısızlık varsa tek sorumlusu benim. Ben futbolcularımı tebrik ettim. Sıkıntımız olabilir ama bunları çözeceğiz. " dedi. Ne olursa olsun her şeyin farkında olan bir teknik direktörümüz. Ve umarım bu güzel seneyi güzel bir şampiyonlukla süsleyecektir.

1 yorum / sen de yaz !:

Adsız 13 Eylül 2011 00:37  

Kimse kusura bakmasın ama bence Reha Kapsal bizimle ağır alay etmiş "Sıkıntımız olabilir ama bunları çözeceğiz". Sen 3 ay ne yaptın o zaman o kampta? Hala ne sıkıntısı ne sorunu? Manisa ve Denizli ile oynadığın maçlarda sıkıntılarını göremiyor musun?

ÜST TARAFA DÖN